Sazmani

امروزه یکی از بهترین روش های تبلیغات و بازاریابی برای کسب‌وکارها و شبکه‌سازی، ارسال هدایای مناسب و نفیس به مشتریان می باشد. این تکنیک به افراد اجازه می‌دهد تا نام تجاری شما را ببینید و در خاطر بسپارند. هدایای تبلیغاتی و سازمانی باعث یک ارتباط قوی و شبکه‌سازی گسترده شده و تصویر بهتری از نام تجاری شما به مخاطبان ارائه خواهد نمود . انتخاب یک پکیج زیبا از محصولات با بسته‌بندی خاص، بهترین روش با هزینه محدود و نسبتاً مناسب برای تبلیغات و ماندگاری در ذهن مشتریان مورد نظرتان می‌باشد .
چرا صنایع‌دستی هدیه دهیم؟
با توجه به مناسبت های متعددی که در کشورمان ایران وجود دارد، همه‌ساله به‌خصوص در عید نوروز، سازمان‌ها و شرکت ها بودجه ی مشخصی را به منظور خرید هدایای تبلیغاتی اختصاص می دهند والبته معمولا آن‌طور که باید و شاید نمی‌توانند احساس معنوی و حس خوب را به مخاطب انتقال دهند؛ حال اگر بخشی از این بودجه را صرف خرید صنایع‌دستی کشور بکنیم علاوه بر کمک به گردش چرخ اقتصادی صنعتگران این حوزه، می‌توانیم به‌راحتی کالاهای اصیل و فوق‌العاده باکیفیت را برای تبلیغات برند و کسب‌وکار خود انتخاب کنیم. همچنین استفاده از محصولات و کالاهای ایرانی نشانگر اصالت شما و دریافت‌کننده‌ی هدیه نیز خواهد بود؛
مواردی که بایستی در انتخاب هدیه ی سازمانی مناسب مد نظر قرار دهیم:
تناسب هدیه ی انتخابی با مخاطب
پس از اینکه تصمیم گرفتیم از محصولات صنایع دستی فاخر به عنوان هدیه ی سازمانی در کسب و کار خود استفاده نماییم، در قدم بعدی بایستی جهت شناخت مخاطب و تناسب هدیه ی انتخابی با وی، چند سوال مهم را مطرح نماییم. مخاطب من در چه بازه ی سنی قرار دارد؟ جنسیت ایشان چیست؟ آیا مخاطب من جزء مدیران ارشد و رده بالای سازمان است یا خیر؟ مخاطب دارای چه گرایش های فرهنگی و اجتماعی می باشد؟ با پاسخ به این سوال ها و انتخاب هدیه ای منطبق با ویژه گی های شخصیتی مخاطب می توانید یک حس خوب ابدی از خود و برندتان در وی ایجاد نمایید.
ویژگی‌های هدیه ی تبلیغاتی
•خلاقیت و نوآوری: از خرید هدایای کلیشه‌ای دست‌ بردارید. سعی کنید محصولی جدید و خلاقانه برای هدیه دادن انتخاب نمایید. •کاربردی: بهتر است محصولی را به‌عنوان هدیه تبلیغاتی انتخاب کنید که برای مشتری مفید و کاربردی باشد. •باکیفیت: هدایای تبلیغاتی تاثیر ماندگاری در ذهن مشتریان ایجاد می‌کنند، پس اگر قصد دارید از محصولات ارزان و بی‌کیفیت به عنوان هدیه به مخاطبانتان استفاده نمایید، بهتر است امسال هیچ هدیه ای را ارسال نکنید. •ایرانی بودن کالا: سعی کنید کالایی که به‌عنوان هدیه تبلیغاتی انتخاب می کنید، ساخته ی دست هنرمند، صنعتگر یا کارگر ایرانی باشد. این امر نه‌تنها به اقتصاد و تولید ملی کمک خواهد کرد، بلکه این نگرش شما به تولید ملی و ایرانی بودن هدیه، حس فوق‌العاده‌ای در مخاطب نسبت به شما ایجاد خواهد کرد. فراموش نکنید که یکی از اهداف هدایای تبلیغاتی ایجاد حس خوب و مثبت نسبت به برند شما در ذهن مخاطب است. پس در کنار فاکتورهایی مثل تناسب هدیه با مخاطب، بودجه، اهداف بازاریابی، کاربردی بودن و ماندگاری محصول، به ایرانی بودن آن نیز توجه کنید.